Rörigt

Det ser ut som om en bomb briserat här hemma... men för en gångs skull så skiter jag i det, för anledningen är att vi renoverar köket. Och då har jag bestämt att resten av huset också får vara stökigt. När jag bestämde mig för detta så tänkte jag direkt att jag antagligen kommer hålla detta löfte i typ 5 minuter och sen ta fram dammsugaren i högsta hugg. Men icke! Jag har fattat hur mycket jag behövde en paus från allt städande.... jag har insett att jag ständigt tycker att det är stökigt här hemma och vill hela tiden bättra på nånting. Men nu får mitt lilla huvud vila medans jag snubblar över leksaksbilar och pusselbitar, och ser hur spackeldammet lägger sig över allting... Antar att jag godtar detta kaos eftersom jag vet att det kommer bli så fint sen. Och vi har redan kommit långt. Anders har spacklat och tapetserat nästan alla väggar, och idag monterade han en ny köksfläkt. Jag bytte ut alla köksknoppar i hela köket och som ett biprojekt satte vi in ett nytt badkar på toaletten. I veckan ska vi sätta igång med köksbänkarna och diskhon, och panelskivorna ska upp på väggen... Den enda lilla paniken jag känner är att i helgen är det första advent och då skulle jag gärna vilja städa och pynta :)

Imorgon blir det dock paus i renoveringen, i alla fall för mig då jag jobbar kväll. Alfred är sjuk så Anders kommer hem tidigare och på onsdag ska jag VAB:a, så att det lilla trollet får vara hemma och bli ordentligt frisk.

Helgen annars då? Jag har jobbat lördag och söndag, jobbigt att åka dit men trevligt när jag är där. Igår var vi på dagis och städade, för det var vår städhelg. Det fixade vi på ett par timmar och sen bar det iväg till mina föräldrar för middag.

Ciao!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback