Baconfeber och svinmycket att göra...så jävla grisigt alltså... knorr....

Ska man uppdatera lite då kanske? Tänker faktiskt inte skriva vad som hänt sen sist (augusti ?), för det blir trist. Sen vet jag ärligt talat inte om det hänt nåt särskilt, tror egentligen att mitt liv inte är nåt "hot stuff" för en blogg. Hursomhelst, igår var hela familjen ner till vårdcentralen i Rimbo för att vaccinera Alfred. Jag är ju redan vaccinerad eftersom jag jobbar på sjukhuset och alltså är lite viktigare än andra människor (ironi).... Tvingade även Anders att sluta tidigare från jobbet och följa med för jag tyckte vi skulle chansa på att de skulle vara sjysta och sticka även honom. Men icke, de var löjligt principfasta på det där stället.... men i vilket fall som helst var det trevligt att ha sällskap i kön till vaccineringen. Inte kul att ha nr 68 när det är nr 14:s tur och dessutom ha en galen unge utan middag i magen med sig. Plus alla galna ungar runtomkring och lagom stressade föräldrar. Till slut blev det ändå vår tur och Alfred var mycket duktig, tjöt lite när han blev stucken men det gick över jättefort. Sköterskan fick dock en lång mördande blick av sonen när vi gick därifrån.... :)

Hur gick det då? Fick han några "men"? Nejdå, han är en cool kille och fixar det mesta med glans, så även detta. Inte en skymt av feber eller andra åkommor. Möjligtvis att han har ont i armen, men inte ens det har han visat tecken på. Å då har jag ändå råkat komma åt armen ett antal gånger... Puss på min tuffe lille kille!

/Suggan Hanna, mor till kulting-Alfred och sambo med svinet Anders (Fy vad hemskt det lät, han är verkligen inget svin!)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback