Roslagen runt

Idag var vi ute på turrné i trakterna. Vi började förmiddagen med att åka ut till min gamla skola, Ekebyholm. Där kollade vi när bror spelade innebandyturnering. Träffade även Kristin och Daniel och lite andra bekanta ansikten. Kikade på en match som de vann, Alfred spexade lite och jag hann få en glimt av skolan och bli lite nostalgisk.

Efter det åkte vi mot Färsna gård utanför Norrtälje. Först tog vi ett depåstopp på ICA Rimbo och inhandlade Red Bull, glass, Fanta, frukt och choklad. Bara nödvändigheter alltså :) Jag och Anders tog det onyttiga och Alfred fick frukt. Är åtminstone en ansvarsfull förälder hehe. På Färsna tittade vi på söta lammungar, hästar och Alfred snackade länge med en stor get. Verkade ha ett väldigt givande samtal. Anders hittade en massa gamla traktorer i en lada, det var tydligen höjdpunkten för honom den dagen :) Vi hade tur och hade fint väder och det var riktigt mysigt. En riktig familjedag. Det var många barnvagnar och mammor och pappor där, ett poppis ställe för barnfamiljer helt enkelt :)







Efter detta åkte vi vidare ut till Rådmansö och tittade på fotboll en stund. Det var en riktigt usel match så vi stannade inte så länge. Dock tillräckligt länge för att dricka kaffe, prata med min farmor och farfar och lite andra människor. Min mor och far var också där, mamma sprang runt och visade upp Alfred för alla :) Alfred träffade en kompis också, Sandra som är ett par månader yngre. Solen gassade där vi satt i lä på trappen och kikade på fotbollen, så jag borde ha blivit någon nyans brunare/rödare idag :)

Sen bar det av hemåt och nu ska jag nog stupa i säng. Den här dagen har varit extremt lång, kan bero på att vi gick upp kl 6 i morse.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback