Narcissus

Jag är nog inte den enda som VERKLIGEN LÄNGTAR EFTER VÅR NU! Vi var till Uppsala idag och jag smet in på Plantagen och köpte blomjord och påskliljor. Så nu står de här i vardagsrummet och väntar på att få slå ut. Och jag väntar också. För när de gör det då jäklar är det vår, åtminstone här inne.....

Har storstädat idag. Skickade iväg sambo och son så att jag fick vara ifred, det blir bäst då :) Dammsög och skurade golv, städade toaletter och vek tvätt.......... tråååkigt men bra blev det. Dock bara i sisådär fem minuter för sen kom Alfred hem och han har inte riktigt lärt sig det där med att plocka undan efter sig eller att undvika att kasta kex  och spagetti överallt. Förresten inte hans pappa heller, det första han gjorde var att köra in Alfreds leriga vagn i hallen samtidigt som han släppte in katten som verkade ha tre ton lera under tassarna. Så det var bara att sucka teatraliskt och ta fram svabben igen :) Men men, det var fint en stund som Anders så känsligt uttryckte det hehe.

Helgen har för en gångs skull känts väldigt lång. Har varit gräsänka fredag och lördag, Anders var iväg på kurs i Sala. Jag hade ingen lust att stanna hemma så jag och Alfred packade ett par väskor och hyste in oss hos mamma o pappa. Det var mycket mysigt, kändes nästan som förr när jag bodde hemma. Bägge bröderna var där också och vi käkade middag och käbblade som förr i världen :) Enda tråkiga var att jag var rätt dålig, ont i halsen och snorig. Skulle upp och jobbapå lördag morgonen och var lite orolig att jag inte skulle orka. Men mamma tog Alfred, jag svepten Alvedon brus och gick och la mig kl 20. Det gjorde underverk! Jag vaknade kanske inte direkt fräsch som en nyponros, men jag skulle nog tippa på att jag såg ut som en halvslokande tulpan.... eller nåt :) Så jag mäktade med den arbetsdagen också.

Appropå arbete så ser det ut att ljusna lite. Ska få mer fasta tider fram till sommaren och sen har jag iaf ett vik över sommaren. Ska söka en tjänst som är utlyst på en annan avd också, känner att jag verkligen behöver tryggheten i ett fast arbete.... att vara vikarie såhär tär på psyket faktiskt.....

Nä, nu blir det rostade mackor för hela slanten. Med en favorit från barndomen; Lemon Custard....., citronmarmelad dårå......

Narcissus, Påsklilja, narciss

Kommentarer
Postat av: svärmor

Det låter fint med arbete i sommar. Jag förstod att du inte var hemma i helgen för jag var ut till Gottröra och Leffe, Yvonne och pIa gjorde en avstickare dit.



Jag längtar också till våren. Påskliljorna ser jättefina ut. Det kanske kommer folk ut till påsk till Säterhill. <3<3<3 :) Inger

2009-03-23 @ 15:27:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback